Mobilfizetési
applikációk és
érintőkártyák (X)

(X)

Copyright © Bankkártya Kft.

2019.05.07.
Már az Erste Bank ügyfelei is fizethetnek mobiljukkal a kártyaelfogadóhelyeken
2019. május 7-től az Erste Bank ügyfelei is fizethetnek mobiltelefonjukkal érintéssel azokon a bankkártya elfogadóhelyeken, ahol már elérhető az érintéses kártyaelfogadás. A mobiltelefonos applikációval történő fizetés nem jár többletköltséggel az ügyfelek számára a hagyományos bankkártyás fizetéshez képest.
Molnár Ákos, az Erste Bank Lakossági Digitális Csatornák vezetője az IIR Magyarország által szervezett Kártyapiac 2019 szakkonferencián mutatta be az Erste Bank megújított Erste MobilePay alkalmazását. Mint mondta, 2014-ben még más ügyfélelvárások voltak, mint most, ezért akkoriban még az volt a stratégiájuk, hogy minden bankszolgáltatásra külön-külön mobilapplikációt kínáljanak. A piac azonban gyorsan megváltozott, és ma már egyre inkább olyan a felhasználók attitűdje, hogy ha valami elsőre nem tetszik nekik, akkor nem fogják használni.
2019.06.06.
Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac. Több elemző is alulbecsülte a 2018. évi növekedést: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. Az eNET minden évben tavasszal, a május 31-ei mérlegzárásokhoz közeledve készíti el a hazai internetes kereskedelemre vonatkozó átfogó elemzését, amelyet idén is hagyományosan az Ecommerce Hungary konferenciáján publikált.
Jól teljesítettek a tavalyi évben is az e-kereskedők: 23%-kal tudták növelni a magyar online e-kiskereskedelem forgalmát. A több mint 5000 e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7%-ot, ami 13%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Habár az online vásárlók száma is évről évre nő, dinamikája lassul, és a hazai e-kiskereskedelem bővülését inkább az internetes vásárlások intenzitása fogja meghatározni. Jól mutatja ezt a változást az átlagos kosárérték emelkedése és az egy online vásárlóra jutó online forgalom növekedése. Míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13.400 Ft volt, a tavalyi évben elérte a 15.400 Forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111.000 Ft-ról 124.000 Ft-ra növekedett. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák élén továbbra is a számítástechnikai eszközök állnak, ezt követik fej-fej mellet a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati - sportruházati termékek. A dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek állnak.
2018.11.15.
A magyar mobiltárca-szolgáltató felkerült az APAC Business Headlines magazin toplistájára
A vállalati vezetőket és egyéb technológiai döntéshozókat összekötő magazin, az APAC Business Headlines a legújabb kiadásában beválasztotta Magyarország piacvezető mobiltárca-szolgáltatóját, a Cellumot a 10 leggyorsabban növekvő fizetésimegoldás-szolgáltató közé, akire érdemes figyelni. A Cellum 2014 óta van jelen a délkelet-ázsiai térségben.
A magazin friss kiadása sorra veszi a fizetési szektor meghatározó szereplőit, és megvizsgálja azt is, hogyan váltak érett vállalatokká különleges szaktudásuk, megfontolt stratégiájuk és innovatív termékeik segítségével. A Cellum abban a megtiszteltetésben részesült, hogy elismerték ilyen kulcsszereplőként. A magyar cég már egy ideje a magazin látókörében volt, idén pedig bizonyította, hogy a térség legkülönbözőbb méretű és profilú vállalatai számára megbízható partnerként képes rendkívül innovatív szolgáltatásokat nyújtani.
2018.12.28.
Átadták a jövő pénzügyi mobilalkalmazása pályázat díjait
A jövő pénzügyi mobilalkalmazásának kifejlesztésére immár harmadszor hirdetett ötletpályázatot a GRÁNIT Bank a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatika Tanszékével közösen.
A pályázatra érkezett több tucat pályamű közül egy olyan ötlet lett a fődíjas, amely univerzális tanácsadóvá változtatná a banki mobilapp-ot, de a másik két helyezett is az okosmobilra optimalizált megoldásokkal nyert díjat. A pályázat nyertesei: Kapitány Erik, Varnyú Dóra és Czetter Gábor magas pénzjutalommal feltöltött GRÁNIT Platinum prémium bankkártyát kaptak teljesítményükért.
2019.02.28.
A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását
A Cellum egyik befektetőjét, a Telkom Indonesia-t választották az egységes indonéz állami e-money rendszer, a LinkAja felépítésére, mely a Cellummal szoros együttműködésben valósulhat meg – jelentette be Kóka János, a Cellum Global vezérigazgatója a barcelonai Mobile World Congress-en. A Telkom célja, hogy kihasználva az állami vállalatok együttműködését az elektronikus pénzügyi szolgáltatások területén, további új funkciókat vezessen be a LinkAja rendszer részeként.
Az új fizetési funkciókat és szolgáltatásokat a Cellum saját fejlesztő (SDK) és tranzakciós rendszerének felhasználásával tervezik kialakítani. Ennek segítségével a Tcash/Linkaja elektronikus pénz feltöltési funkcióin túlmenően a felhasználok számára további pénzügyi szolgáltatások válnak elérhetővé, pl. a biztonságos kártya adat tárolás, gyors és egyszerű kereskedői integráció, jogosultságkezelés és olyan értéknövelt szolgáltatások, mint a hűségkártyák és vásárlói kuponok kezelése.
2019.02.28.
Szívesen beszélünk a mobilfizetésről a közösségi médiában
Amikor a különböző fizetési megoldásokról beszélünk a közösségi médiában, a mobilfizetést minden harmadik alkalommal megemlítjük. Többek között erre is rámutatott a legfrissebb Mastercard Digitális Fizetések kutatás, amelyet több mint 3,3 millió közösségi média poszt elemzésével készített a fizetéstechnológiai cég és a PRIME Research
A Mastercard most publikált adatai szerint az elmúlt évben 27 százalékban a mobilfizetést említettük, ha fizetésekről beszélgettünk a közösségi médiában, ez összességében 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyes mobiltárcákat pedig kétszer olyan gyakran hozzuk szóba, mint 2017-ben
2019.05.22.
Az OTP Banknál debütált az Apple Pay Magyarországon
Az OTP Bank és a Mastercard 2019. május 21-től elindította az Apple Pay-t. Az iPhone tulajdonosok által régóta várt fizetési megoldás az NFC képességekkel rendelkező iPhone, Apple Watch, iPad, és Mac eszközökkel használható bármely olyan elfogadóhelyen, ahol érintéses bankkártyával lehet fizetni.
Az OTP Bank NFC képes Apple készülékkel rendelkező ügyfelei az Apple Pay szolgáltatás segítségével 2019. május 21-től minden boltban fizethetnek Magyarországon és külföldön, ahol elérhető az érintéses fizetés (az elfogadást az Apple Pay logó is megerősítheti, de a mobilfizetési megoldás ennek hiányában is működik).